Сенсорний розвиток
необхідний людині для оволодіння будь-якою практичною діяльністю. І чим вищий
сенсорний розвиток дитини, тим більше фактів і явищ потрапляє в сферу її
сприймання. Сенсорний розвиток (лат.sensorium – орган чуттів), розвиток дитини
- розвиток її відчуттів і сприймання.
Чуттєве пізнання має
особливо важливе значення в дошкільному дитинстві, оскільки цей період
найсприятливіший для формування і вдосконалення діяльності органів чуття,
нагромадження уявлень про світ.
Ті, хто працюють з дітьми
раннього, молодшого дошкільного віку знають, що таким малюкам для гармонійного
розвитку обов’язково потрібна наочність. Тому, враховуючи вікові особливості
малят вихователю потрібно докласти зусиль і створити щось таке, щоб діти могли
до всього торкнутися, помацати, понюхати, тобто маніпулювати з оточуючими їх
предметами.
Важливо, щоб для
повноцінного розвитку було організоване педагогічне «підготовче середовище»,
яке є передумовою реалізації дитиною можливостей власного розвитку через
продуктивну діяльність. Одним з головних чинників цього середовища є
дидактичний матеріал. Тому виникла ідея створити новий розвиваючий посібник:
«дидактичний фартушок». Він розрахований на дорослого, але при потребі можна
розкласти на столі або іншій поверхні. Такий фартух буде слугувати чудовим
помічником як в організованій діяльності, так і в самостійній діяльності дітей.
Діючи з елементами фартуха малюк розширює свій діапазон сенсорних відчуттів,
навчається прийомам спілкування, вдосконалює мову, розвиває дрібну моторику,
удосконалює пам’ять, увагу, сприйняття, мислення. Посібник може бути задіяний
педагогами і практичними психологами в період адаптації дітей до дошкільного
закладу. Пропонуючи виконати якесь завдання в ігровій формі, можна швидко
налагодити контакт з малюками. Важливо те, що цей посібник багатофункціональний
з його допомогою можна виконати багато найрізноманітніших завдань.
Важливо те що «фартушок»
обов’язково допоможе в години ранкового прийому дітей, бо якою б
засмученою не була дитина, в ній все одно переможе пізнавально-дослідницький
інтерес.
Немає коментарів:
Дописати коментар