Міні - музей

Музейна педагогіка в дошкільному закладі

“… музей як спосіб пізнання світу містить великий потенціал для особистісного розвитку дошкільнят, він розширює “середовище існування” дитини вже з дошкільного віку, є місцем інтелектуального відпочинку. Специфікою такого музею є те, що він “служить” своїм організаторам, які є і творцями, і “користувачами” створеного”.
В. Любарова
Музейна педагогіка – це наукова дисципліна на перетині музеєзнавства, педагогіки й психології, яка розглядає музей як освітню систему.
     Завдання музейної педагогіки:
•    формувати у дітей ціннісне ставлення до культурно-історичної спадщини;
•    розвивати інтерес до експонатів музею;
•    формувати образ музею як зберігача предметів культурно-історичного значення.
Основними напрямами діяльності музею на сучасному етапі є:
1) Робота з музейною аудиторією, яка спрямована на виховання ціннісного ставлення до культурної спадщини і прищеплення смаку до музейних цінностей.
2) Розвиток здібностей сприймати музейну інформацію через мову музейних експонатів.
3) Виховання емоцій, розвиток фантазії і уявлення, активності.
4) Створення в музеї умов, за яких би він працював найбільш ефективно.
5) Використання і популяризація нових освітніх технологій у формі окремих проектів.
Музей як скарбниця освітніх і педагогічних надбань є провідним пошуковим, методичним, науково-дослідним та пропагандистським центром серед закладів освіти.
      В опануванні музейної педагогіки можна визначити такі напрямки:
1. Інформування – це перша сходинка музейної науки (початкові відомості про музей, музейні предмети, експонати надаються за допомогою традиційних форм, таких, як консультація)
2. Навчання – це якісно новий рівень, який включає в себе передачу і засвоєння набутих умінь і навичок.
3. Розвиток творчих здібностей – музей створює особливі умови для розвитку творчих здібностей.
4. Спілкування – встановлення взаємних ділових або дружніх стосунків на основі спільних інтересів, пов’язаних з тематикою музею.
5. Відпочинок – організація вільного часу в музейній кімнаті.
  Створення міні-музеїв у дитсадку – важлива складова реалізації принципів музейної педагогіки, що забезпечує умови для особистісного розвитку дошкільнят, безпосереднього залучення їх до світу мистецтва. Міні-музеї – це куточки, що оформлені відповідно до певної теми і містять, окрім «музейних експонатів», дитячі роботи, створені малюками до і після відвідування класичних музеїв.
                Важлива особливість міні-музеїв – це участь малюків у їх створенні. Діти разом з дорослими обговорюють тематику, приносять з дому різноманітні експонати, роблять деякі своїми руками.
               Дошкільнята знову і знову поринають у світ мистецтва, переглядаючи музейні експонати, повторно отримують позитивні враження.
            У класичних музеях не можна торкатися експонатів руками, а в міні-музеях не просто можна, а навіть потрібно!
     Дитина має можливість брати вироби у руки, розглядати їх, обстежувати тактильно, а також переставляти на інше місце, створювати власну експозицію. У звичайному музеї дитина – лише пасивний спостерігач, а тут вона – співавтор.
Наш ЗДО не є виключенням, майже в кожній групі є свій міні музей. Наприклад, в групі "Барвінок" є міні-музей "Ґудзикове диво". Автором є вихователь Герасимчук О.В. До міні-музею є підбірка інформаційного матеріалу про ґудзики, казки, фотоальбоми та ілюстрації, дидактичні ігри і т.п.


Немає коментарів:

Дописати коментар