Наші заняття


Конспект заняття

з патріотичного виховання

(Довкілля, мовленнєве спілкування, аплікація)

на тему:

«Відомі люди рідного краю»

підготувала

вихователь ДНЗ «Зірочка»:

Шпак Ю.П.

                                                                                     Хід заняття:

1.  Привітання:

Добрий ранок, рідний край!
радо день новий вітай.
Привітайтесь, усміхніться,
добрим словом не скупіться.
І минеться неодмінно,
день цей тільки на відмінно!

                                              (Соломія Українець)

 

2.  Сюрпризний момент:

-         Сьогодні йдучи на роботу, я зустріла листоношу, який передав мені посилку, саме для нашої групи, а коли відкрила її, то побачила там рекомендації, що її склад правильно вивчати лише з закритими очима, ось тут і пов’язка спеціальна є. Ну що, спробуємо?

Дидактична гра «Чарівна скринька»

(Діти по черзі, наосліп дістають предмети, описують їх властивості (тверде, м’яке, дерев’яне, мале, велике, довге, виготовлене з тканини, дерева, глини, пластику і т.д)та пробують вгадати предмет).

Предмети:

Сопілка, лялька-мотанка, ложка декоративна, глиняний глечик чи свищик, рушник чи серветка вишиваний, прикраса для волосся в українській стилістиці, писанка і т.д.

-         Діти, як ви думаєте, що це все? (Витвори мистецтва)

-         Хто їх створив? (Майстри, відомі та талановиті  люди)

-         Хто такі майстри, відомі люди? (Так, це люди, які відомі у всьому світі, у своїй країні та на своїй малій Батьківщині, де вони народилися. Видатні люди – це люди, які досягли успіху і визнання. Про них згадують з гордістю та повагою. Вони жили в різні часи та багато зробили для свого народу. До них відносяться поети, артисти, художники, спортсмени, майстри народного промислу та інші.)

-         З давніх-давен вони писали, співали та виготовляли предмети, які потім стали народними.

-         Давайте разом з вами пограємось в гру та подивимось , як до нас приходять різні речі, наприклад: національний музичний інструмент, відомий в усьому світі – бандура, та національний символ кожного українця, за яким можна впізнати його в будь-якому куточку світу – вишиванка.

Дидактична гра «Ланцюжок виробів»

(Діти діляться на дві команди, одна складає по черзі, що за чим,  як виготовляється бандура, а інша – вишиванка).

-         Добре, молодці! А яких відомих людей знаєте ви і чим вони відомі? (Відповіді дітей)

-         А чи знаєте ви, відомих людей нашого краю, які проживають чи проживали  з нами в одній громаді?

-         Тож я сьогодні вас з ними познайомлю.

Розповідь вихователя. Показ ілюстрацій.

-         А тепер, давайте пограємось з вами в гру «Відомі імена Обухівщини».

(Діти співставляють фото майстра з відповідним предметом, за бажанням можна ускладнити додавши до кожного виробу – предмети, які допомагають це виготовити).

-         Ось ми і познайомилися з такими людьми нашої малої Батьківщини. А ви коли виростите ким би хотіли стати і чому? (Відповіді дітей)

-         Добре, я вірю що коли ви станете дорослими обов’язково станете майстрами своєї справи і можливо хтось із вас стане теж відомою людиною.

-         А зараз на згадку про сьогоднішнє заняття давайте, теж створимо витвір мистецтва – національний символ кожної українки – український віночок.

Колективна аплікація «Український віночок». 

 


 

Інтегроване заняття
для дітей середнього дошкільного віку
на тему: «Братики – ґудзики»

Підготувала вихователь Герасимчук О.В.


Програмований зміст:
Поглибити знання про призначення ґудзиків, їх різноманітність по розміру, формі, кольору, вчити співвідносити число з кількістю, визначати величину та користуватися термінами «найбільший, трохи менший, найменший». Вчити утворювати множину; закріпити вміння складати короткі та довгі речення; визначати кількість звуків у слові.
Розвивати навички розповідного, зв’язного мовлення дітей, удосконалювати вміння відповідати на запитання; розвивати логічне та образне мислення, пам'ять, увагу.
Виховувати інтерес до речей, які нас оточують, допитливість, спостережливість, уважність.
Хід заняття:
Вихователь заносить в групу коробку.
-                     Доброго ранку! Чи хочете ви дізнатися про що сьогодні піде мова? Для цього вам потрібно відгадати загадку?
Без чого не застібне ніхто
Кофтинку, сорочку, жакет чи пальто?
Як ті молодці називаються
На котрих петельки тримаються?
                              ***
Кругленький, маленький, одяг застібає,
Плаття прикрашає. Що це таке?
-                     Так, це ґудзики. Для чого вони нам  потрібні?
-                     Погляньте уважно на себе і один на одного та розкажіть у кого із вас є на одязі ґудзики. Назвіть предмети одягу на яких пришиті ґудзики?
-                     Ось які цікаві та різноманітні ґудзики є у вас. Що ж з ґудзиками можна робити? (застібати, розстібати, пришити, відірвати, загубити, знайти)
-                     А ще ґудзики використовують для різноманітної творчості і для оздоблення вишивки, аплікації, плетіння.
-                     У кого із вас ґудзики для застібання?
-                      У кого для оздоблення?
-                     Які ґудзики зручніші?
-                     Чи всі ґудзики різні чи можливо однакові?
Мовна гра «Який ґудзик» (діти утворюють прикметники: ґудзик з дерева – дерев’яний, з шкіри – шкіряний і т.д.)
-                     Як ми назвемо великий ґудзик? (ґудзище)
-                     А маленький? (ґудзичок)
-                     Я хочу розповісти вам цікаву історію. В одному гарному місті, у чудовому дитячому садочку, в затишній групі, де було багато діток, жили – були собі братики ґудзики в коробці для шиття. Всі вони були різні але один одного дуже любили і майже ніколи не сварилися.
Гра «Який ґудзик зайвий»
-                     А ще братики – ґудзики були дуже непосидючі і ось одного сонячного гарного ранку, такого як сьогодні, вирішили вони відправитися в подорож. А саме, вони вирішили допомагати діткам.
-                     Тож давайте і ми вирушимо в подорож разом з братиками – ґудзиками.
Гра «Різнокольорові ґудзики»
-                     Якщо ґудзики відправилися в подорож такого ранку як сьогодні то в яку пору року це відбулось? (Якого дня тижня? Вчора  який день, завтра який день?)
-                     Яка зараз весна рання чи пізня?  
-                     Який весняний місяць? Які весняні місяці ви ще знаєте?
-                     Що відбувається навесні? (ознаки весни)
-                     Які кольори у весни?
Вправа «Малюємо картинку ґудзиками» (діти за допомогою різнокольорових ґудзиків «малюють» картину).       
Вихователь пропонує розглянути картинку, ставить запитання по картині.
Гра «Речення складай, коротке чи довге – визначай» (діти складають речення по картині та визначають, яке речення).
-                     А зараз ґудзики допоможуть нам визначити кількість звуків в словах. Я буду промовляти слово по звуках, а ви ґудзиками викладатимете їх кількість.
Вправа «Звуки і ґудзики» (НІС ЛИС МУХА ДІТИ)
-                     Скільки складів  у цих словах?
-                     А як ви думаєте чи можуть ґудзики допомогти нам рахувати?
-                     Давайте спробуємо з нашими маленькими помічниками.
Дидактична гра «Веселі цифри» (діти отримують картку з цифрою та знаходять відповідну кількість ґудзиків).
Дидактична гра «Більший – менший» (викласти ґудзики від найбільшого до найменшого).
Вправа «Більше на один, менше на один» (діти отримують картку з  числом та утворюють множину менше на одиницю та більше на одиницю від запропонованого числа).
Вправа «Незвичайні фігури»:
-                     Викласти геометричну фігуру яка не має ні початку ні кінця і може котитися;
-                     Геометрична фігура, яка має 3 сторони, 3 кути та 3 вершини;
-                     Геометрична фігура яка має 4 однакові сторони, 4 – кути, 4 – вершини,

Фізкультхвилинка
Хлопчики й дівчатка колони підрівняйте,
(діти стають у 2 колони)
Й розминку – веселинку зі мною починайте!
Раз – підняти руки вгору,
Два – нагнутися додолу,
Три, чотири – прямо стати.
Будем знову починати,
Руки в боки, руки так,
Руки вгору, як вітряк.
Вище руки підійміть, голівками потрясіть.
Нахил вліво – раз, два, три!
Нахил вправо – раз, два, три!
Нахилились, розігнулись, навкруг себе повернулись.
Раз  - присядьте, два – присядьте
І до мене в коло тихо сядьте!
-                     А зараз візьміть картку, і ґудзиком закрийте предмет, який серед зображень зайвий.
Логічна вправа «Хто – що зайве» (назвати зайвий предмет і мотивувати чому саме він зайвий. Узагальнення).
-                     А в ґудзиків є друзі? Хто ж це? (голки, нитка, ножиці, петелька)
-                     Чи можна брати ґудзика до рота? Чому?
-                     Скільки всього нового і цікавого ви сьогодні дізналися. А хто вам допомагав в усьому?
-                     Отже ґудзики нам потрібні не лише для зручності та оздоблення, а й ще для того, щоб ви ставали розумними та вправними! Тому і є в нашій групі музей «Чарівний ґудзик», щоб не лише ви могли з ними товаришувати, а й інших діток з садочка з ґудзиками познайомити.



Конспект заняття з зв’язного мовлення
з елементами театралізації
«Зайчикова хатка»
(для молодшого дошкільного віку)
Підготувала вихователь Шпак Ю.П.

Програмовий зміст:
Вчити дітей сприймати і запам’ятовувати художній твір; закріплювати знання про диких тварин; збагачувати словник дітей. Закріпити вміння складати складнопідрядні речення; вміння утворювати слова за допомогою суфіксів. Узгоджувати прикметники з іменниками; підбирати слова - дії до заданого об’єкта. Формувати вміння висловлювати свою думку. Розвивати зв’язне мовлення, вміння слухати. Виховувати доброзичливість, взаємоповагу, емоційну культуру, інтерес до художніх творів та різного виду театрів.
Словник. Казковий, дидактичний фартух, частування, луб’яна, крижана, руда, лякливий, травоїдна, хижа, полохливий, зайча, зайчатко, зайченятко.
Обладнання. Ноутбук, дидактичний фартух, герої з фетру, дидактична гра «Зайчикове частування».
Хід заняття:
-  Доброго ранку, діти! Подивіться скільки гостей до нас завітало, давайте ми з ними привітаємося.
Привітання.
-  А зараз, подивіться на мене, кого я вам нагадую?Вихователь в образі чарівника.
-  Сьогодні ми з вами відправимося в незвичайну казкову подорож, закривайте оченята, а я починаю чаклувати.
По доріжці ми підем
Дивну казку, там знайде.
Кругом себе озернись, 
казко, де ти? Нам з’явись.
Включається музика, тим часом вихователь скидає з себе мантію чарівника. На вихователі одягнений «Дидактичний фартух».
-  Діти, відкривайте очі. Ось погляньте, ви знаєте, що я одягла?
-  Так, це фартушок. Як ви, думаєте для чого я його одягла?
-          Сьогодні,  він нам розкаже казку «Зайчикова хатка».
-          Отож усі сідайте, і в гості казочку чекайте.
Вихователь розказує казку і паралельно на фартухі показує театр.
Жили собі лисиця та заєць. У зайчика була хатка луб’яна, а у лисички — крижана. От пригріло сонечко і Лисиччина хатка розтанула, а зайчикова стоїть як і стояла. От лисичка і каже до зайчика:
— Пусти мене, зайчик, у свою хатку переночувати.
Пожалів зайчик та й пустив її. А вона взяла та й вигнала зайчика. Іде бідолашний плаче. А назустріч йому собака: — Чого це ти, зайчику, плачеш?
— А як же мені не плакати, коли мене лисичка з хатки вигнала?
— Не плач, я тобі допоможу.
Пішли вони до хатки. Собака як загавкають: — Гав-гав-гав! Ану, лисице, іди геть із зайчикової хатки!
А лисиця їм із печі: — Як вискочу, як вистрибну, полетить ваша шерсть!
Собака злякався і втік. Заплакав зайчик іще дужче. Аж тут іде ведмідь.
— Чого це ти плачеш? — питає у зайчика.
— А як же мені не плакати, коли мене лисиця із хатки вигнала?
— Не плач, я тобі допоможу.
Зрадів наш зайчик. Пішли вони з ведмедем до хатки. Як загарчить ведмідь:
— Ану, лисичко, геть із зайчикової хатки!
А лисиця йому з печі: — Як вискочу, як вистрибну, полетить твоя шерсть!
Злякався ведмідь і втік. Сидить зайчик під кущем і гірко плаче. Аж тут іде півник Золотий Гребінець, на плечі косу несе.
— Чого плачеш? — питає.
— А як же мені не плакати, коли мене лисичка з хати вигнала?
— Пішли, я тобі поможу.
— Та де тобі! Собаки гнали, не вигнали, ведмідь гнав, не вигнав і ти не виженеш.
— А я тобі кажу, ходім.
Ось прийшли вони до хатинки. Півник як закукурікає: — Ку-ку-рі-ку! Іду до хатки лисичку виганяти!
Злякалася лисичка та й каже: — Іду, іду, ось уже взуваюся!
А півник знову: — Іду до хатки лисичку виганяти. На плечі косу несу!
Лисичка відповідає: — Зачекай, уже одягаюся.
Півник постукав у віконечко, а лисичка як вискочить, як дремене. Подякував зайчик півникові Золотому Гребінцю і сказав: — Як хочеш, будемо разом жити.
І стали вони разом жити-поживати і добра наживати.

-  Ну що, сподобалась вам, казка?
-  Яку хатинку побудував Заєць? А – Лиска?
-  У Зайця яка вона була? А - у Лиски? (опис хатинки: велика, широка, вузька, маленька висока, низька)
-  Якої пори року лисиця побудувала свою хатинку?
-  Давайте пограємось з вами, у мене є дерево, як ми його прикрасимо, відповідно до пори року?
Дидактична гра «Пори року» Діти обирають чим прикрасити дерево: сніжинки – зима, квіточки – весна, плоди – літо, жовті листочки – осінь.
-          Що трапилося з хаткою Лисички, як пригріло сонечко?
-          Що трапилося з Зайцем, коли Лисичка потрапила до його хатки?
-          Хто допомагав Зайцю?
-          Кому вдалося вигнати Лисицю?
-          Як відреагувала Лиска?
-          Хто залишився жити з Зайцем?
-                     Добре, а заєць після такої пригоди, щоб бути сміливим і нікого не бояться, кожного разу робить зарядку, давайте і ми її з вами зробимо.
Фізкультхвилинка
Рано вранці заєць встав і за вухом почесав,
Умився, причесався й на зарядку зібрався.
Щоб лапки розім’яти треба вгору їх підняти,
А потім опустити і ще раз повторити.
Лапки на пояс постави наш зайчик
Виконує нахили наш побігайчик.
Що морквинку із грядки зірвати
Треба низько присісти й швиденько встати.
Бадьоро стрибати теж він уміє,
І від цього ще дужче радіє.
-          Відпочили, добре, а скажіть наш Заєць добрий чи злий?
Мовна гра «Скажи лагідно» 
Діти придумують лагідні назви до слова заєць
-  Зайчик, пробачив хитрунку Лисичку і позвав її і всіх хто йому допомагав до себе на частування. Давайте допоможемо Зайцю почастувати  гостей.
Дидактична гра «Зайчикове частування»
Діти обирають по одному елементу і пригощають звірят, при цьому вказуючи що для кого і виставляючи їх по черзі хто за ким з’являвся в казці.
Зайчику – морква, капуста; півникові – зерно, соняшникове насіння; лисичці – ніжка, рибка; ведмедикові – мед, малина; собачці – кісточка, ковбаса.
-  Добре почастував Зайчисько своїх гостей, пропоную вам розказати, які ці тварини.
Дидактична гра «Навпаки»
Заєць біленький ,  а лисичка … (руда)
Заєць маленький, а ведмідь … (великий)
У зайця вуха довгі, а в собаки …(короткі)
Заєць лякливий, а лиска …(хитра)
Заєць швидкий, а ведмідь …(повільний)
Заєць дика тварина, а собака … (домашня)
Заєць травоїдний, а лиска … (хижа).
Підсумок
-  Діти, вам сподобалась казка, яку ви побачили?
-  Як називалася казка?
Ну що ж, ми з вами казку пригадали
Зайченятко врятували,
Хай воно до казки лине,
Й друзів там своїх зустріне.


Конспект заняття 
«Як Борсучок шукав своє щастя»
(для дітей середнього дошкільного віку)

Підготувала вихователь  ДНЗ «Зірочка» Герасимчук О.В.

Програмовий зміст:
Програмовий зміст: Вчити дітей емоційно сприймати художній твір, інтонаційно та виразно передавати діалоги. Формувати здатність швидко включатися в спільні ігри та заняття, узгоджувати свої дії з діями інших. Дати дітям поняття про значення слова «щастя». Викликати інтерес до створення зимового пейзажу (засніжених дерев, снігового покриву на землі, снігопаду). Продовжувати вчити дітей створювати відтінки (додаючи більш насичені за кольором фарби) та передавати відповідною кольоровою гамою ознаки зими. Заохочувати здатність імпровізувати рухи. Розвивати творчі здібності, фантазію, дрібну моторику рук, мовлення, уяву. Виховувати щирість до однолітків, інтерес до спільної діяльності, радість за успіхи інших.
Матеріали: світлини із зображенням людей з різним настроєм, пакети для сміття, харчова плівка, зубний порошок, пензлі  для малювання, ємкості для розведення фарб, барвник – синій, фіолетовий, чорний, костюми для дітей (борсучок, мишка, білка, лисички, ведмедики, зайченята.

Хід заняття
(Діти заходять в групу в костюмах звірят: борсучка, мишки, ведмедики, білочки).
І. Організаційний момент.
Вихователь
-                     Доброго ранку, діти! Доброго ранку, шановні гості! Ми раді всіх вас вітати в нашій групі «Барвінок».
Дивлячись на вас, мої любі малята, розумію, що на нас сьогодні очікує якась незвична подія. Я не помиляюся, бо ви одягнені в костюми звірят. Як ви себе почуваєте? Який у вас настрій? (Відповіді дітей. Потім вихователь підводить дітей до ялинки на якій прищепками прищеплені фото людей).
Вихователь: 
-                     Зверніть увагу на ялинку. Які чудернацькі на ній прикраси. Хочу вам запропонувати роздивитися світлини та дати мені ті, на яких зображені веселі, задоволені, радісні люди, тобто щасливі.
Дидактична вправа «Поясни чому».
(діти повинні пояснити чому на фото на їхню думку, щаслива людина).
ІІ. Основна частина. 
Вихователь:
-                     Молодці, малята! Ви дійсно гарно дали зрозуміти всім нам чому всі ці люди щасливі. І мабуть, прийшов тепер час показати всім нашим гостям казку про те, як Борсучок шукав своє щастя (драматизація казки за участю дітей).
Вихователь починає розповідь.
«Був звичайний зимовий ранок. Борсучок сидів у  своїй хатинці коло віконця за столом і тихенько сумував.
-                     Щось ти сьогодні тихий, - зауважила його подружка Мишка. – Щось сталося?
Борсучок лишень зітхнув.
-                     Учора я був такий щасливий, - сказав він, - але сьогодні я втратив відчуття щастя. І навіть не знаю, де б воно могло подітися?
На якусь мить Мишка замислилася.
-                     Що ж, - нарешті мовила вона, - спробуємо знайти твоє відчуття щастя. В кишені ти вже зазирав?
-                     Ех, - махнув лапою Борсучок, - нічого ти не розумієш! Воно не може бути в кишені!
-                     Гаразд, - відказала Мишка, - тоді пошукаймо тут… І вона зазирнула під стіл… - Гм, не бачу тут я твого щастя.  
Вони підбігли до шафи і давай відчиняти дверцята. Чого тільки там не було: і книжки, і шкарпетки, і ковдра, і навіть … павук!
Але жодного відчуття щастя.
Мишка сказала: «Воно ж було в тебе вчора, тож не може бути десь далеко!»
-                     Мишко, - мовив Борсучок, - не кажи дурниць! Відчуття щастя, не знайдеш, якщо будеш просто зазирати в шафу! Це ж треба таке придумати!
-                     Не говори до мене так, - образилася Мишка, - я ж просто хотіла тобі допомогти…
-                     Та не допомогла, - буркнув Борсучок».
Вихователь: 
Але тут на думку нашим друзям прийшла ідея, що можливо щастя потрібно шукати в іншому місці?
«Борсучок з Мишкою опинилися на ярмарку, де продавалося безліч різних речей – чого ж тільки тут не було! І солодощі, і іграшки, і різноманітний одяг, книжки… .
-                     Чудово, - сказала Мишка. – все, що нам потрібно, - це щастя для мого друга Борсучка!
Звірята враз затихли.
-                     Вам кажу, це вперше у житті, - мовив Ведмедик, - та на жаль, нічим не можу вам допомогти. В нас є багато різних речей, але щастя немає…»
Вихователь: 
-                     Що ж нам робити? А давайте з вами придбаємо в звірят деякі предмети. Можливо, ці речі зможуть допомогти нам відшукати щастя для Борсучка. («купляємо» пакети для сміття, зубний порошок, харчову плівку).
-                     Подивіться уважно і скажіть мені для чого потрібні сміттєві пакети (відповіді дітей).
-                     Так, як ми шукаємо щастя, то я пропоную вам використовувати пакети для сміття не так, як ми звикли. Нехай вони перетворяться на музичні інструменти!
Музична руханка «Веселий оркестр»

(Діти знаходяться в колі і відтворюють рухи разом з вихователем в ритмі музики. Музичний супровід гурт «The Klaxons», пісня «Clap? Clap song»).
Вихователь: 
-                     А чи може дарувати людям гарний настрій погода? Давайте згадаємо, яка зараз пора року? А чи любите ви зиму? Чому? (відповіді дітей).
-                     Хоч вам запропонувати намалювати зиму. Але подивіться у нас з вами не має ні паперу, ні фарби… Ось тут і стане нам в нагоді зубний порошок та харчова плівка, яку ми придбали.
(Діти підходять до столу з натягнутою харчовою плівкою також показую їм розведений до гущини гуаші зубний порошок).
-                     Що потрібно намалювати, щоб всі зрозуміли що це зима? (хмари, сніг на землі, сніжинки, дерева – відповіді дітей).
-                     А чи завжди зима білого кольору? Чому? (відповіді дітей – коли вечоріє або світає сніг може бути блакитного або фіолетового кольору).
Вихователь пропонує дітям уторити відтінки додає до зубного порошку декілька крапель барвника, розмішує.
Самостійна образотворча діяльність дітей.
(Діти вирішують хто, що малює та створюють зимовий пейзаж на «прозорому» полотні.  Вихователь допомагає дітям, які цього потребують. Під час виконання роботи звучить тихенька музика).
ІІІ. Підсумок.
Мишка звертаючись до Борсучка: - «Вибач, але я не змогла тобі допомогти, боя не змогла знайти твоє щастя!»
Вихователь, звертаючись до дітей, запитує: 
Скажіть мені, будь-ласка! Ми з вами були разом, танцювали, рухалися, створили таку чудову картину … Чи гарно ви себе почуваєте? Як саме? (Відповіді дітей)
-                     Ось бачите, щоб знайти своє щастя потрібно вміти радіти, веселитися, бачити хороше в оточуючому світі, знаходитися серед друзів …
-                     А я вже зрозумів, - сказав Борсучок, - що моє щастя завжди було зі мною поруч! Дякую тобі, Мишко, та вам, мої дорогі друзі!
Вихователь: 
Щастя – це вічна дорога земна,
Щастя – це літо, зима і весна …
Щастя – це сонце, злива і сніг,
Щастя – це пісню ділити на всіх,
Щастя – це віра в добро і любов,
Щастя – це музика вільних дібров!
Щастя – це друзі і рідний твій дім.
Щастя – це світ, подарований всім!





Немає коментарів:

Дописати коментар