А чи ви знаєте, що Бетховен був глухим? Але це не заважало йому створювати геніальні твори.
Згадайте Біла Гейтса, який страждає аутизмом. Це не перешкодило йому створити таку величезну компанію, як Microsoft.
Доведено: чим раніше дитина увійде до товариства звичайних людей, тим більше шансів, що вона стане повноцінним членом суспільства.
В Європі вже давно дітей з підвищеними потребами змалечку занурюють в звичайне середовище, і багатьом потім в школі знімають інвалідність. Радісно, що й в нас це нарешті стало можливим і вже навіть можна побачити перші чудові результати!
Від інклюзії виграють усі діти без виключення. Наприклад, якщо дитина знаходиться в корекційному учбовому закладі, де ніхто не розмовляє, звідки у неї візьметься мова? А потрапляючи в інклюзивне середовище і чуючи, як діти говорять, вона потягнеться за ними, усі процеси пройдуть швидше.
Від інклюзії виграють і нейротипові діти. У них виникає безбар'єрне мислення. Інклюзивне середовище вчить знаходити сильні сторони в кожному і не вішати ярлики. Діти стають дбайливішими, можуть вибудовувати комунікацію з геть різними людьми.
Інклюзивний досвід допоможе дитині в майбутньому, коли вона спілкуватиметься з кимось, хто відрізняється від неї. Зустрічаючи людину на колясці на вулиці, вона вже не відводитиме очі, не лякатиметься, не жалітиме. Бо інклюзія - це не історія про жалість. Це про рівність, про повагу, про людяність. Про це треба пам'ятати і вчити того дітей! Людина з інвалідністю перестане здаватися дивиною, а перед нейротиповими дітьми, які виросли в інклюзивному середовищі, не постане в майбутньому питання, що таке пандус і навіщо він такий потрібний, нащо не займати місця для людей з особливими потребами на паркінгах, тощо.
Давайте робити світ навкруги світлішим!