неділя, 18 березня 2018 р.

КОНСУЛЬТАЦІЯ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ

ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ПРЕЗЕНТАЦІЙ
у пізнавальному розвитку ДІТЕЙ

Одним з нововведень останнього часу в роботі вихователів дитячих садків стало активне використання різних мультимедійних засобів. Технології не стоять на місці, і було б не зовсім правильним відмовлятися від їх використання в роботі. Мультимедійні презентації в дитячому саду з використанням комп'ютерів або проекційних екранів все частіше і частіше можна побачити в дошкільних установах.
Відеопрезентація, презентація з використанням графіки та текстової інформації (наприклад, презентація в віршах) вимагає від сучасного педагога володіти деякими навичками в роботі з технікою та вміння поводитися з деякими програмами для редагування і відтворення презентацій.
Стрімке впровадження комп'ютерних технологій в усі сфери діяльності людини торкнулося і систему освіти. Нові інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) дозволяють підвищити рівень інформаційної культури педагога, а, отже, і його професіоналізм. Що ж таке «інформаційна культура»?
Інформаційна культура - це осмислення сучасної картини світу, широке використання інформаційних потоків і їх аналіз, реалізація прямих і зворотних зв'язків з метою їх адаптації, пристосування до навколишнього світу, грамотне володіння мовами спілкування з комп'ютером, розуміння його можливостей, місця і ролі людини в інтелектуальному середовищі .
Останнім часом у педагогічній діяльності широко використовуються мультимедійні презентації.
Мультимедійна презентація (від лат. Praesentatio - суспільне уявлення чого-небудь нового, що недавно з'явився, створеного) - інформаційний або рекламний інструмент, що дозволяє користувачеві активно взаємодіяти з ним через елементи управління. Мета мультимедійної презентації - донести до цільової аудиторії повноцінну інформацію про об'єкт презентації в зручній формі.
Здатність комп'ютера відтворювати інформацію одночасно у вигляді тексту, графічного зображення, звуку, мови, відео, запам'ятовувати і з величезною швидкістю обробляти дані дозволяє фахівцям створювати для дітей мультимедійні презентації, електронні дитячі книги та енциклопедії.
Які ж можливості в навчанні дошкільнят таять в собі мультимедійні презентації?
   На відміну від звичайних засобів навчання медіа технології значно розширюють можливості батьків у сфері раннього розвитку, сприяють успішній реалізації інтелектуальних і творчих здібностей дитини; дозволяють не тільки наситити його великою кількістю готових, суворо відібраних, відповідним чином організованих знань, а й, що дуже актуально в ранньому дитинстві - вчать самостійно здобувати нові знання.
Мультимедійні презентації дозволяють уявити навчальний і розвиваючий матеріал як систему яскравих опорних образів, наповнених вичерпною структурованою інформацією в алгоритмічній порядку. В цьому випадку задіюються різні канали сприйняття, що дозволяє закласти інформацію не тільки в фактографічному, але і в асоціативному вигляді в пам'ять дітей.
Мета такого уявлення розвиваючої та навчальної інформації - формування у дітей системи мислеобразів. Подача матеріалу у вигляді мультимедійної презентації скорочує час навчання, вивільняє ресурси здоров'я дітей.
Використання на заняттях мультимедійних презентацій дозволяє побудувати навчально-виховний процес на основі психологічно коректних режимів функціонування уваги, пам'яті, розумової діяльності, гуманізації змісту навчання і педагогічних взаємодій, реконструкції процесу навчання і розвитку з позицій цілісності.
У порівнянні з традиційними формами навчання дошкільнят мультимедійні презентації мають ряд переваг:
1. Презентація несе в собі подібний тип інформації, зрозумілий дошкільнятам; формує у малюків систему мислеобразів. Маленьких чомучок цікавить маса речей: з ранку до вечора питання немов сиплються з них. Як пояснити, зрозуміло розповісти і не відштовхнути, не загасити дитячу допитливість і допитливість розуму?
Доросла людина принципово відрізняється від малюка: щоб що - то зрозуміти, їй досить прослухати усне пояснення, і розвинене словесно - логічне мислення зробить свою справу.
Приказка «краще один раз побачити, ніж сто разів почути», перш за все, про маленьку дитину.
Саме їй, з його наочно-образним мисленням зрозуміло лише те, що можна одночасно розглянути, почути, подіяти або оцінити дію об'єкта. Тому так важливо при навчанні дошкільника звертатися до тих каналів отримання інформації, які відкриті.
Мультимедійні презентації дозволяють уявити навчальний і розвиваючий матеріал як систему яскравих опорних образів, наповнених вичерпною структурованою інформацією в алгоритмічній порядку. В цьому випадку задіюються різні канали сприйняття, що дозволяє закласти інформацію не тільки в фактографічному, але і в асоціативному вигляді в пам'ять дітей.
2. Комп'ютер дозволяє моделювати такі життєві ситуації, які не можна або складно побачити в повсякденному житті.
Наприклад, як показати дитині процес запуску ракети або технологію виробництва паперу?
3. Можливості комп'ютера дозволяють збільшити обсяг пропонованого для ознайомлення матеріалу. Багато педагогів відзначають, що при цьому значно зростає інтерес дітей до знань, підвищується рівень пізнавальних можливостей.
4. Всі педагоги і батьки помічають, як подобається дітям багаторазово питати про одне й те ж, читати «по сто раз» одну і ту ж казку. Але не треба дратуватися: у дошкільнят один і той же програмний матеріал повинен повторюватися багаторазово!
Улюблену презентацію дитина може запускати сам, стільки разів, скільки йому захочеться, може повторювати слідом за автором слова, вивчаючи їх напам'ять; дивувати дорослих обсягом знань, отриманих самостійно.
5. Використання нових незвичних прийомів пояснення і закріплення, тим більше в ігровій формі, підвищує мимовільне увагу дітей, допомагає розвинути довільну.
6. Освоюючи дитячі електронні енциклопедії, дошкільнята активні. За рахунок високої динаміки ефективно проходить засвоєння матеріалу, тренується пам'ять, активно поповнюється словниковий запас, розвивається уява і творчі здібності.
Здоров'язбереження дітей при роботі з комп'ютером
   Кажучи про використання комп'ютера дітьми дошкільного віку, постає питання про збереження здоров'я і зору. Питання про "засижування" за комп'ютером актуальне. Розумно зробити обмеження занять з ПК за часом - 10-15 хвилин.
Використання комп'ютера - ще одна сфера, де можна успішно поєднувати отримання корисних знань з розвитком інтелектуальних і творчих здібностей.
Застосування навчальних мультимедійних презентацій дозволяє підвищити ефективність процесу навчання і розвитку дитини, відкриває нові можливості освіти, постійно підтримує батьків в стані творчого пошуку.

Немає коментарів:

Дописати коментар